Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Brenda As - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Brenda As - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Brenda

03 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na een hele drukke week vol deadlines voor school vertrok ik de 31e eindelijk naar Zuid-Afrika!

Pap, mam en Ritch hebben mij weggebracht naar Schiphol, waar ik met medestudenten had afgesproken. Na het afscheid besefte ik pas dat ik ECHT voor 4,5 maand vertrok.

De vliegreizen zijn goed gegaan en direct merkte ik het verschil tussen de culturen. De taxi driver was laat (en eerst onvindbaar) en eenmaal aangekomen bij ons verblijf bleken de kamers overboekt te zijn. Dit was echter snel opgelost doordat twee Duitsers dus in 1 kamer verbleven, maar zij in in compleet ander appartement moesten zijn. Toch knap dat ze dat zelf niet doorhadden.

Maar.. alles was vrij snel geregeld en ik besef me dat we het goed hebben getroffen. Ik deel mijn slaapkamer en douche/toilet samen met Sara, wat dus prima is. Verder is er een ontbijtruimte, een gedeelde keuken, een kleine lounge room en een riante tuin met zwembad. Helaas zorgen de algen ervoor dat het zwembad gewoon een grasveld is ;), maar ons is verteld dat dit de komende week geregeld zal worden.

De eerste dag (31 januari) zijn we boodschappen gaan doen en zijn we s'avonds met zijn zessen uiteten gegaan; het eten was erg lekker en niet duur (ongeveer de helft van de prijs in Nederland).

Vandaag, maandag, hebben wij een auto gehuurd. Midden in de drukte van de stad ineens links rijden is toch een grotere uitdaging dan ik dacht. Mensen steken over zonder te kijken, auto's rijden (soms) door rood en mensen halen je van alle kanten in.

Vervolgens zijn we de hele dag bezig geweest om ons in te schrijven bij de Universiteit van Johannesburg. Ook hier merk je direct weer het cultuurverschil.. alles gaat langzaam, drie mensen willen tegelijk wat van je weten en niemand weet de weg..

Gelukkig zijn Zuid-Afrikanen wel erg behulpzaam en werden we wel verder geholpen door een student assistent van de universiteit.

Nu zijn we weer terug in ons huisje en gaan we zo eten.

Tot de volgende keer weer!

  • 04 Februari 2014 - 15:34

    Mama:

    Hoi Brennie,

    Bedankt voor het toesturen van deze link want dan blijven we nog meer op de hoogte van alles wat je daar mee maakt. Het lijkt mij inderdaad niet eenvoudig om links te rijden met de auto maar ik heb gehoord dat dat snel went. Een beetje chaos dus! Ik ga je niet vertellen dat je voorzichtig moet rijden want ik weet dat dat wel goed zit. Jammer van dat zwembad; een flesje chloor kan wonderen doen denk ik. Ik hoop voor jullie allemaal dat dat snel in orde komt.
    Wat zijn de plaatselijke specialiteiten wat het eten betreft of zijn jullie naar de McDonalds geweest?
    Wel lekker dat het daar wat goedkoper is. Ik dacht wel dat jullie gratis op de campus zouden eten.

    Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is met je tentamen en wanneer je de uitslag krijgt.
    Ik hoor het wel van je. Veel plezier!

    Kus,
    Mama

  • 04 Februari 2014 - 21:05

    Judith:

    Lieverd!!!!!

    Wat fijn om wat van je te horen en wat fijn dat je veilig bent! Nu is het dan echt begonnen schat!
    Haha wat grappig dat je die cultuurverschillen meteen opmerkt! Dat zal wel even wennen zijn en op een gegeven moment misschien ook wel gaan irriteren.
    Nou lieverd, veel plezier!! Ik hoop dat de insch
    rijving bij de universiteit is gelukt!! Pas goed op jezelf!!
    Kusjes, Judith




  • 04 Februari 2014 - 21:19

    Aïsha:

    Hahaha, ik zie het al helemaal voor me jij in de auto!
    Hoe vaak heb je tijdens het rijden 'kutleven' geroepen?;)
    Vindt het wel heel stoer van je, zo 4,5e maand zo ver weg en dan alles zelf regelen!
    Heeeeel veel plezier, xx Aish

  • 04 Februari 2014 - 22:40

    Je Tante Annelies:

    Dag lieve Brenda,

    We wisten niet precies wanneer je ging, maar fijn om te horen dat je inmiddels veilig bent aangekomen.
    Wat een belevenis, zover van huis, geniet ervan en heel veel succes met alles wat je daar gaat doen.
    Let goed op jezelf, we zullen je volgen!
    Veel liefs van ons allemaal

  • 14 Februari 2014 - 09:14

    Femmeke:

    Hoi lieve Brenda,

    Inmiddels wel wat gewend neem ik aan? Ik ben blij dat alles goed gaat met je en vraag me af of het nu na een paar weken nog zo is. Ik hoop van wel. Of is alles al weer 'gewoon'?

    Ik neem aan dat je al een start met je onderzoek hebt gemaakt en hoop dat het goed van de grond is gekomen.

    Mooi land zeker daar. Wil je wat foto's op deze site zetten zodat wij hier in het koude kikkerland er ook een beetje van kunnen meegenieten?

    Over een week gaan wij 2 weken naar Frankrijk met vrienden van ons. Het is vlak bij Cahors, een hele mooie groene heuvelachtige streek de 'Lot'. Wij verblijven daar in een gite van vrienden en gaan daar 2 weken lang op hun beesten passen: lama's, schapen, kippen. Leuk joh, we hebben dat wel eens meer gedaan voor ze.
    Nou, meisje, nu weet je ook weer wat van ons en ik hoop weer snel weer wat nieuws van je te horen.

    Dikke kussen!!!!!!!!!! van Pieter en Femmeke

  • 18 Februari 2014 - 20:27

    Roos, Frank & Anne:

    Hi Bren!!

    Via Marja en Egbert kregen we de link. Super leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Zo tof dat je dit doet, je weet ik heb ook topjaren gehad in t buitenland.
    Deze toffe ervaring kan niemand meer van je afnemen.

    Kunnen we ons abonneren op je verhalen?
    Of kan je ons aan een lijst toevoegen?

    Hier gaat alles goed, nog 1 1/2 week en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
    Spannend dus. Roos is een boefje en die is aan het oefenen om op een potje te plassen en poepen. Zo schattig!

    Nog een nieuwtje, maar waarschijnlijk hebben je ouders het nieuws al doorgegeven....als alles goed gaat krijgt roos er rond 14/9 een broertje of zusje bij!

    Het nieuws is nog niet Facebook waardig...dus dan weet je dat!;-)


    We kijken uit naar je nieuwe verhaal.

    Geniet daar naar lekker!!!!

    Liefs,
    The Fakkel Family

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 3051

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: